Saturday, July 14, 2007

Avarduv maailm


Marta väike nõbu Ilona on sündinud! Neli päeva tagasi juhtus see väike ime.
Täna käisime "Limonal" - nagu Marta teda kutsub - külas. "Ta on nii väike, ta ei oska rääkida ja tal pole hambaid," on meil juba vana tarkus. Aga huvitav on vaadata, kuidas see info päriselt kohale jõuab. Et see pisike ilmakodanik on tõesti NII VÄIKE. Marta imetles Ilona sõrmi ja rääkis sellest ka hiljem. "Tal olid nii pisikesed näpud!"
Ja kui Ilona mahlakal toonil puuksutama hakkas, läksid Martal silmad kaasa elamisest suureks. "Tita puuksutab!"
"Tal tuleb praegu kaka püksi," täpsustas Ilona emme Elo.
"Tal tuleb kaka püksi?"
"Jah, ta on nii väike, ta ei oska potti kakada."
Seda korrutas Marta ka koduteel üle. Mõelda vaid. Nii väike, et ei oska potti kakada.

---

Teine valdkond, kus viimasel ajal Marta maailm aina avarneb, on igasugune töötegemine. Eks ta ole meil majaehitusel kaasas käinud: istub tagaaias oma liivakastis või tuiab mujal ringi ja jälgib, kuidas töömehed ümberringi tööd teevad.
"Mina olen ka töömees!" ja kopsib millegagi vastu midagi. Pärast väikesi õpetussõnu soostub ta olema ka "töötüdruk".
Vahepeal juhtus töötegemisega üllatusi ka, näiteks vorstivardad olid väliköögist ära vinnatud ja mängumaja ette maasse surutud. Kui ma neid ära võtsin, sai Marta väga pahaseks. Ma sain aru küll, miks. "Mina tegin tööd! Ei võta ära!"

Täna oli siis üle pika aja selline päev, kus meil ei olnudki kodus ööbimas ühtegi majaremondil aitavat sugulast.
"Kus Aap on?" küsis Marta hommikul mu venna kohta. (Onuks ta Aapi ei kutsu, meil ei kutsuta suguvõsas mitte kedagi onuks või tädiks, pealegi on Aap ainult 19-aastane. "Minu suur sõber," rääkis Marta Aabist enne oma naabripoisile).
"Aap läks ära," ütlesin ma.
"Kas tööd tegema?"
"Ei, puhkama."
"Aga Aap on töömees!"
Mhm. Seleta siis talle, et töömehed peavad ka puhkama. Ma siis seletasin.

Kui õhtul Hansapäevadelt koju jalutasime, jäi ette Vanemuise tänava kraavikaevandus. Marta vahtis issi sülest, silmad suured.
"Mis siin on? Keegi tegi tee katki?"
"Töömehed on kraavi kaevanud. Nad parandavad midagi."
"Kas Aap kaevas?"
"Ei.."
"Kas vanaisa kaevas?"
"Ei, aga..."
"Sa ütlesid ju, et töömehed kaevasid!"
No seleta siis, et on veel igasuguseid muid töömehi peale vanaisa ja Aabi. Ma siis seletasin.

2 Comments:

Blogger Ruudi said...

Anita nòbu Filippo ( 8 aastane) jài ka juba haiglas suurte silmadega beebit vaatama ning armus àra. Ta polnud vist ka varem midagi nii pisikest nàinud :)
Nùùd peseb iga kord hoolikalt kàsi, enne kui meile kùlla tuleb, sest haiglas ma saatsin ta kàsi pesema,enne kui lubasin katsuda.
Ning kui Anita kakat vàlja punnitab, siis on ka muidugi nalja kui palju.
Epp, kas ùhte su kòhupilti ka kuskil nàha saaks, enne kui Anna tulla otsustab?

3:10 AM  
Blogger Eppppp said...

Ma peaks tegema pildi, kus kõht välja paistab. Kannan tavaliselt selliseid riideid (lohvakad särgid), et kõht ei paista välja, mis ma neist siia ikka topin ;)

12:20 AM  

Post a Comment

<< Home