Wednesday, January 04, 2006

SHOKOLAAD ON SAADANAST

Midagi on shokolaadiga valesti!
Kui mina selle põske pistan, läheb mul tuju hetke pärast paremaks ja energia voolab mu sisse. Tõepoolest midagi muutub.
Ja Marta tundub shokolaadi suhtes olevat ERITI tundlik. Ta on seda saanud mõnel korral, ning iga kord juhtub seesama. Juhtus tänagi õhtul... õigemini öösel.
Talle tuleb nagu mingi paha vaim sisse. Hüperaktiivselt hakkab ta edasi-tagasi karglema, viskab käsi ja jalgu... Kui uneaeg on käes, siis ei saa ma teda toa pealt kättegi, ja kui üritan süles rahustada, siis vintskleb ta seal nagu ussike, kippudes mind hammustama.
Ja tahab asju, mida ta tavaliselt hilisõhtul ei taha. "Õue tahad! Süüa tahad! Vanni tahad!"
Lõpuks saingi ta magama niimoodi, et tegin talle uue vanni, kuhu valasin ekstrakoguse lavendli-vannisoola, mis ta lõpuks maha jahutas. Selleks ajaks oli kell 1 öösel.
Niisiis: täna oli viimane kord, kui ma talle pärastlõunal shokolaadi anna. Kui veel, siis ainult varahommikul.

5 Comments:

Blogger Kaur said...

a miks peaks lapsele yldse magusat andma? nõuab?

1:59 AM  
Blogger Eppppp said...

Tavaliselt ei annagi. Aga vahel ta näeb, kui me ise äraseletatud näoga seda põske pistame, ja väga palub... Siis olemegi andnud.
Mulle tundub, et muu magus nii hullusti ei mõju, aga shokolaad on küll väga aktiveeriv.

6:36 AM  
Blogger Tiiu said...

Lapse maks ei ole veel valmis šokolaadis sisalduvate ainetega toime tulema ja enne kolmandat eluaastat ei tohigi seda lastele anda - nii õpetati mind arstide poolt, kui mu oma lapsed olid väikesed....nii võib väiksekesele korvamatut kahju teha ja ilmselt on šokolaadiga nagu alkoholigagi, et mõni talub suuri koguseid, teine jääb purju mõnest tilgast (nagu mina). Mu ämm toppis lastele vaatamata sellele šokolaadi ja laps oli pärast seda alati punne täis ning puberteedieas lõi välja tõsine allergia.

8:32 AM  
Blogger Eppppp said...

Ma pole pärast seda kirjeldatud juhtumit andnudki ja selle Tiiu jutu peale mõtlen, et ei anna ka rohkem!!! Kui elaksin Eestis, siis usaldaksin valgeid batoonikesi, siin oleme läinud rosinate ja kuivatatud-magustatud jõhvikate peale.
Ja loodetavasti vanaema-vanaisa kuuletuvad ka sellele reeglile...

8:09 AM  
Blogger Eppppp said...

Ma pole pärast seda kirjeldatud juhtumit andnudki ja selle Tiiu jutu peale mõtlen, et ei anna ka rohkem!!! Kui elaksin Eestis, siis usaldaksin valgeid batoonikesi, siin oleme läinud rosinate ja kuivatatud-magustatud jõhvikate peale.
Ja loodetavasti vanaema-vanaisa kuuletuvad ka sellele reeglile...

8:09 AM  

Post a Comment

<< Home