Thursday, February 09, 2006

NAABRIPOISS


Kuulasin, kuidas Marta teises toas voodi peal oma nukkudega mängis.
"Tsau!"
"Tsau!"
"Dani juude tahad?"
"Tahan! Tahan Dani juude!... Tsau, Dani!... Give me five! Cool!"
Hiilisin ukse taha vaatama ja nägin, kuidas Marta roosapükssest beebist oli ilmselt saanud naabripoiss Dani. Ja Marta üritas nukule käe peale plaksu lüüa - give me five, nagu inglise keeles öeldakse.
"Jooksma tahad! Dani, tule jooksma!" Ja Marta ajas end koos nukuga voodist üles.
Siis märkas ta mind. "Emme, tahan Dani juude! Dani juude tahan!"

Ma polnud varem märganudki, et ta segase kolimisnädala jooksul on esimese pöörde selgeks õppinud! Ma tahaN!

See teeb mulle rõõmu.
Ja Marta naabripoisi-sõltuvus teeb mulle muidugi ka rõõmu. Siinses majas on õnneliku lapsepõlve aura ja üks osa sellest on see 3aastane lokkidega poiss allkorruselt. Esimest korda saabus ta meile külla täiesti iseseisvalt, trepist üles ronides ja meie välisuksest sisse piiludes esimese asjana Marta tuba avastades. Praegu olen ma Dani ema Laureniga vastastikkuse kompimise faasis. Tahaks olla viisakas ja mitte liiga pealetükkiv, aga... aga tegelikult on meil siin majas kaks ühevanust kodus kasvavat last, kes on teineteise seltskonna järgi hullud.

Dani on Martalt ära õppinud eestikeelse sõna "Vaata".
Ja Marta on temalt õppinud lugematu arv inglisekeelseid fraase, näiteks seesama "Give me five".
Dani on vaimustuses Marta kööginurgast, kus kapi ja ahju sees on "nagu päris" väikesed vorstikesed, pizzad ja muud.
Marta näeb vist isegi unes Dani keldrikorrusele ehitatud mänguruumi läbi kolme toa, kus on seinasuurune tahvel ja suur rongilaud, igatahes räägib ta vahel läbi hommikuse une: "Dani! Train!"

Nii et jah, me peame Laureniga mingi rutiini välja mõtlema. Praegu on kahe lapse kokkupuuted toimunud väga kaootiliselt, tavaliselt ronib kas Dani salaja ülemisele korrusele või hakkame meie õue minema ja kui naabrite uksest möödune, hakkab Marta kogu hingest kisama: "Dani, Daniii!" Ja vahel kostub seestpoolt vastu summutatud poisihäält: "Mataa!"

Ma juba aiman, mida Marta homme hommikul ärgates mult esimese asjana nõuab.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home